16 квітня
ПІДЛОГА
БУДЕ ЧИСТА ... А ДУША?
Першокласниця Марійка,
прийшовши додому, побачила: підлога в кімнатах чиста, аж блищить.
- Як у нашому класі після
уроків, - сказала мамі Марійка.
- Як це - після уроків? -
здивувалась мати. - А під час уроків?
- Ми витираємо підлогу після
уроків. Бо приходить комісія й ставить оцінку за чистоту. Навіщо ж витирати
підлогу до уроків?
- Мудрі у вас порядки, -
усміхнулася мати.
Тільки
вони закінчили , хтось постукав.
Мама
відчинила двері.
До хати ввійшла сусідка –
стара – престара бабуся Христина. Бабусі вісімдесят дев’ять років. У неї сім синів, три дочки, багато
внуків та правнуків.
Мама низько вклонилась бабусі
Христині, взяла її під руку й повела до вітальні.
Жахнулась Марійка: надворі
дощ, взуття у бабусі брудне, - там, де пройшлась бабуся, розпливлись калюжі.
Довго сиділа біля столу
бабуся Христина. Мама частувала її чаєм.
Коли бабуся пішла додому,
Марійка сказала:
- А нас б до класу з такими
брудними черевиками не впустили... Підлога ж мусить бути чиста...
- Підлога буде чиста, доню... А
душа? - тихо сказала мама.
(В.О. Сухомлинський)
1.
Обери правильну відповідь.
Твір Василя Сухомлинського
за жанром – це:
А.
вірш;
Б.
оповідання;
В.
казка.
2.
Доповни речення словами з тексту.
До хати ввійшла сусідка –
бабуся ________________. Бабусі _________________________ років. У неї _____ синів, _____ дочки, _______________
внуків та правнуків.
3.
Пронумеруй речення у правильній
послідовності.
4.
Продовж речення.
Людина з чистою душею – це людина, яка ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.
Уяви,
що ви з друзями влаштовуєте виставку ваших улюблених книжок. Запроси когось із
рідних на цю виставку.
1. Повідом, що це запрошення (Запрошення)
2. Звернись (Оленко і Андрійку! Тетяно Іванівно!Денисе Максимовичу!
Любі друзі!)
3. Запроси на подію (Запрошую на
свято / концерт /змагання / День народження)
4. Укажи час і місце події (Свято
відбудеться о 10:00 в актовій залі школи)
5. Підпиши (Аліна і Дмитро)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
6.
Прочитай
вірш, розкриваючи дужки. Випиши службові слова. Як їх треба писати з іншими
словами?
Жив
(на) світі дід Василь.
(У)
кисіль він сипав сіль.
Цукор
клав (у) холодець,
(а)
(у) чай - жовтки (з) яєць.
Був
дідусь наш (не) дивак,
(а)
робив це просто так,
(а)
робив це все (для) шутки,
(щоб)
сміялися онуки.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Утвори словосполучення,
підкреслюючи одне зі службових слів
Сяють зорі ( під, за, на) небі.
__________________________________________________________
Зупинились (на, та, біля) школи.
__________________________________________________________
Пишуть ( за, у, на) зошиті.
__________________________________________________________
8. Склади речення зі службовими
словами: у, на.
______________________________________________________________________________________________________________________________
9. Запиши за зразком і обчисли
таблицю множення 5
Запам’ятай!
5
· 2 = 5+5 = ____
5
· 3 = ______________________________
5
· 4 = __________________________________________________________
5
· 5 = __________________________________________________________
5
· 6 = __________________________________________________________
5
· 7 = __________________________________________________________
5
· 8 = __________________________________________________________
5
· 9 = __________________________________________________________
5
· 10= ____________________________________________________________
10.
Розв’яжи
приклади.
5· 3+1=
5 ·7-3=
5· 2-8=
5 ·4-9=
5· 5-3=
5 ·8-17=
5 ·2+9=
11.
Заповнити
пропуски:
5 · … + 24 = 59 5 · … + 40 = 80
5 · … + 22 = 37 5 · … + 20 = 30
12.
Розв’яжи
задачу.
Максим та Артем в саду зібрали 4 кошики яблук по 5
кілограм у кожному. А Оленка зібрала 2 кошика груш по 3 кілограми у кожному.
Скільки всього кілограмів фруктів назбирали діти?
Вказівка:
1). Спочатку дізнайся скільки кілограм фруктів зібрали
хлопчики.
2). Потім дізнайся скільки кілограм фруктів зібрала
Оленка.
3). А потім скільки всього кілограм фруктів зібрали діти.
Розв’язання:
1)
2)
3)
Вираз:___ · ___+__
· ____
Відповідь:
12. Читай улюблену книгу.
Немає коментарів:
Дописати коментар