четвер, 16 квітня 2020 р.

16 квітня


16 квітня
ПІДЛОГА БУДЕ ЧИСТА ...  А ДУША?
Першокласниця Марійка, прийшовши додому, побачила: підлога в кімнатах чиста, аж блищить.
-       Як у нашому класі після уроків, - сказала мамі Марійка.
-       Як це - після уроків? - здивувалась мати. - А під час уроків?
-       Ми витираємо підлогу після уроків. Бо приходить комісія й ставить оцінку за чистоту. Навіщо ж витирати підлогу до уроків?
-       Мудрі у вас порядки, - усміхнулася мати.
Тільки вони закінчили , хтось постукав.
Мама відчинила двері.
До хати ввійшла сусідка – стара – престара бабуся Христина. Бабусі вісімде­сят дев’ять  років. У неї сім синів, три дочки, багато внуків та правнуків.
Мама низько вклонилась бабусі Христині, взяла її під руку й повела до вітальні.
Жахнулась Марійка: надворі дощ, взуття у бабусі брудне, - там, де пройшлась бабуся, розпливлись калюжі.
Довго сиділа біля столу бабуся Христина.  Мама частувала її чаєм.
Коли бабуся пішла додому, Марійка сказала:
-       А нас б до класу з такими брудними черевиками не впустили... Підлога ж мусить бути чиста...
-       Підлога буде чиста, доню... А душа?  - тихо сказала мама.
(В.О.  Сухомлинський)
1.     Обери правильну відповідь.
Твір Василя Сухомлинського за жанром – це:
А.   вірш;
Б.   оповідання;
В.   казка.
2.     Доповни речення словами з тексту.
До хати ввійшла сусідка – бабуся ________________. Бабусі _________________________ років. У неї _____ синів, _____ дочки, _______________ внуків та правнуків.
3.     Пронумеруй речення у правильній послідовності.
Приходить комісія і ставить оцінку за чистоту і порядок.
Підлога буде чиста, доню...  А душа? 
Марійка прийшла додому і побачила в кімнатах чисту підлогу.
Мама низько вклонилась бабусі і повела її до вітальні.
4.     Продовж речення.
Людина з чистою душею – це людина, яка ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.     Уяви, що ви з друзями влаштовуєте виставку ваших улюблених книжок. Запроси когось із рідних на цю виставку.
1.     Повідом, що це запрошення (Запрошення)
2.     Звернись (Оленко і Андрійку! Тетяно Іванівно!Денисе Максимовичу! Любі друзі!)
3.     Запроси на подію (Запрошую на свято / концерт /змагання / День народження)
4.     Укажи час і місце події (Свято відбудеться о 10:00 в актовій залі школи)
5.     Підпиши (Аліна і Дмитро)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________

6.     Прочитай вірш, розкриваючи дужки. Випиши службові слова. Як їх треба писати з іншими словами?

Жив (на) світі дід Василь.
(У) кисіль він сипав сіль.
Цукор клав (у) холодець,
(а) (у) чай - жовтки (з) яєць.
Був дідусь наш (не) дивак,
(а) робив це просто так,
(а) робив це все (для) шутки,
(щоб) сміялися онуки.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.     Утвори словосполучення, підкреслюючи одне зі службових слів
Сяють зорі ( під, за, на) небі.
__________________________________________________________
Зупинились (на, та, біля) школи.
__________________________________________________________
Пишуть ( за, у,  на) зошиті.
__________________________________________________________
8.     Склади речення зі службовими словами: у, на.
______________________________________________________________________________________________________________________________


9.     Запиши за зразком і обчисли таблицю множення 5
Запам’ятай!
5 · 2 = 5+5 = ____
5 · 3 = ______________________________
5 · 4 = __________________________________________________________
5 · 5 = __________________________________________________________
5 · 6 = __________________________________________________________
5 · 7 = __________________________________________________________
5 · 8 = __________________________________________________________
5 · 9 = __________________________________________________________
5 · 10= ____________________________________________________________
10.                        Розв’яжи приклади.
5· 3+1=
      5 ·7-3=
5· 2-8=
5 ·4-9=
5· 5-3=
5 ·8-17=
5 ·2+9=
11.                                                                                               Заповнити пропуски:
  5 · … + 24 = 59                  5 · … + 40 = 80
  5 · … + 22 = 37                  5 · … + 20 = 30
12.                        Розв’яжи задачу.
Максим та Артем в саду зібрали 4 кошики яблук по 5 кілограм у кожному. А Оленка зібрала 2 кошика груш по 3 кілограми у кожному. Скільки всього кілограмів фруктів назбирали діти?
Вказівка:
1). Спочатку дізнайся скільки кілограм фруктів зібрали хлопчики.
2). Потім дізнайся скільки кілограм фруктів зібрала Оленка.
3). А потім скільки всього кілограм фруктів зібрали діти.
Розв’язання:
1)
2)
3)
Вираз:___ · ___+__ · ____
Відповідь:
12. Читай улюблену книгу.




Немає коментарів:

Дописати коментар