середа, 1 квітня 2020 р.

1 квітня


1 квітня
Червона калина
Коли починає жовтіти на деревах зелене листя, а на густі трави лягають вже холодні осінні роси, на узліссі можна натрапити на розлогий кущ з гілками, обтяженими червоними гронами. Це калина одягла свої самоцвіти і звеселяє ними осінній ліс. Не лякає її ані осіння негода, ані зима з її холодами. Стоїть собі, радіє, пишається своїм вбранням, і не минають її ані люди, ані птаство, ані звірина.
Після перших приморозків плоди калини починають втрачати гіркоту, а добре приморожені, вони вже цілком їстівні й солодкі.
Гарна калина й навесні, закосичена* білими суцвіттями.
Калина росте невеликим розлогим кущем і полюбляє місця з добре зволоженим фунтом, біля річок та водойм.
З давніх-давен вирощують калину в селах. Існував навіть гарний звичай: кожної весни та осені садити калину біля криниць, річок, на узліссях. Вона здавна вважалася однією з найцінніших лікарських рослин.
Калина оспівана в багатьох народних піснях, її порівнюють з дівочою вродою і чистотою. Сьогодні червона калина є символом України.
1. Дай відповіді на запитання з тексту.
1. Коли можна натрапити на розлогий кущ з гілками, обтяженими червоними гронами?
2. Де полюбляє рости калина?
3. Який існував звичай про калину?

2. Тестові завдання


1. Чим звеселяє калина ліс восени?
а) білими суцвіттями;
б) червоними гронами.
2. Коли плоди калини стають цілком їстівними і солодкими?
а) Як тільки поспіють;
б) коли добре приморожені.
3. Чи вважають калину цінною лікарською рослиною?
а) Так;
б) ні.
4. Чим є червона калина сьогодні?
а) Символи України;
б) самоцвітом.
3. До слів – назв предметів, добери слова-назви дій. Запиши слова парами. У дужках напиши питання.
        Зразок. Мороз (що робить?) тріщить.
Зима                       сплять
Сніг                        прийшла
Звірі                        щебечуть
Пташки                   випав
4. «Влучи в ціль». До іменників доберіть кілька дієслів за зразком.
Сніг- йде, сипле.
Дощ- ... , ... .
Мороз- ... , ... .
Вітер- ... , ... .
5. До поданих дієслів дібрати протилежні за значенням і записати їх.     
Кричати- ... , сісти- ... , додавати- ... , ділити- ... , знаходити- ... , дозволити- ... , вимикати- ... .
6. Доповни речення:
– При множенні   1 (одиниці)  на  будь –  яке число ,   отримуємо -… 
– При множенні  будь – якого числа на 1 отримуємо -…  
–   При  множенні  0 на будь – яке число отримуємо - … 
7. Запиши за зразком.
10 × 1 = 10
10 × 2 = 10+10=20
10 × 3 = 10+10+10=
10 × 4 =
10 × 5 =
10 × 6 =
10 × 7 =
10 × 8 =
10 × 9 =
10 × 10 = 
8. Розв’яжи задачу.
В магазин завезли 4 ящики моркви по 10 кг у кожному і 5 ящиків цибулі по 2 кг у кожному.  Яка загальна маса овочів?
9. Читай улюблену книжку!

Немає коментарів:

Дописати коментар