1 квітня
Червона
калина
Коли
починає жовтіти на деревах зелене листя, а на густі трави лягають вже холодні
осінні роси, на узліссі можна натрапити на розлогий кущ з гілками, обтяженими
червоними гронами. Це калина одягла свої самоцвіти і звеселяє ними осінній ліс.
Не лякає її ані осіння негода, ані зима з її холодами. Стоїть собі, радіє,
пишається своїм вбранням, і не минають її ані люди, ані птаство, ані звірина.
Після
перших приморозків плоди калини починають втрачати гіркоту, а добре
приморожені, вони вже цілком їстівні й солодкі.
Гарна
калина й навесні, закосичена* білими суцвіттями.
Калина росте невеликим
розлогим кущем і полюбляє місця з добре зволоженим фунтом, біля річок та
водойм.
З
давніх-давен вирощують калину в селах. Існував навіть гарний звичай: кожної
весни та осені садити калину біля криниць, річок, на узліссях. Вона здавна
вважалася однією з найцінніших лікарських рослин.
Калина
оспівана в багатьох народних піснях, її порівнюють з дівочою вродою і чистотою.
Сьогодні червона калина є символом України.
1.
Дай відповіді на запитання з тексту.
1. Коли можна натрапити
на розлогий кущ з гілками, обтяженими червоними гронами?
2. Де полюбляє рости
калина?
3. Який існував звичай
про калину?
2. Тестові завдання
1. Чим звеселяє калина
ліс восени?
а) білими суцвіттями;
б) червоними гронами.
2. Коли плоди калини
стають цілком їстівними і солодкими?
а) Як тільки поспіють;
б) коли добре
приморожені.
3. Чи вважають калину
цінною лікарською рослиною?
а) Так;
б) ні.
4. Чим є червона калина
сьогодні?
а) Символи України;
б) самоцвітом.
3. До слів – назв предметів, добери слова-назви дій.
Запиши слова парами. У дужках напиши питання.
Зразок. Мороз (що робить?) тріщить.
Зима сплять
Сніг прийшла
Звірі щебечуть
Пташки випав
4. «Влучи в ціль». До іменників доберіть кілька
дієслів за зразком.
Сніг- йде, сипле.
Дощ- ... , ... .
Мороз- ... , ... .
Вітер- ... , ... .
5. До поданих дієслів дібрати протилежні за значенням
і записати їх.
Кричати- ... , сісти- ...
, додавати- ... , ділити- ... , знаходити- ... , дозволити- ... , вимикати- ...
.
6. Доповни речення:
– При множенні 1 (одиниці) на будь – яке
число , отримуємо -…
– При множенні будь – якого числа на 1 отримуємо -…
– При множенні 0 на будь – яке число отримуємо - …
7. Запиши за зразком.
10 × 1 = 10
10 × 2 = 10+10=20
10 × 3 = 10+10+10=
10 × 4 =
10 × 5 =
10 × 6 =
10 × 7 =
10 × 8 =
10 × 9 =
10 × 10 =
10 × 2 = 10+10=20
10 × 3 = 10+10+10=
10 × 4 =
10 × 5 =
10 × 6 =
10 × 7 =
10 × 8 =
10 × 9 =
10 × 10 =
8. Розв’яжи задачу.
В магазин завезли 4 ящики
моркви по 10 кг у кожному і 5 ящиків цибулі по 2 кг у кожному. Яка загальна маса овочів?
9. Читай улюблену книжку!
Немає коментарів:
Дописати коментар