середа, 15 квітня 2020 р.

15 квітня


15 КВІТНЯ
Він живий
В кінці городу, за густо-зеленою картоплею, за стіною золотоголових соняшників сховалася під похилими вербами копанка. Ой, вабить туди Славу! Надто літнього спекотливого дня, коли сонце роздмухує в небі величезне горно і на землю рясно сиплються гарячі іскри.
       Але за копанкою зелено-червоним муром стоять верболози. Там, казала мама, живе дід Шило. У нього в руках аж тисяча голок-циганок, і ними він штрикає неслухняних дітей, котрі наближаються до копанки…
Слава сидить на призьбі, зорить туди, де дихає прохолодою копанка, і ноги його нетерпляче тупають…
Раптом від копанки лине пронизливий хлоп’ячий крик. Слава перелякано здригається: невже дід когось схопив і безжалісно штрикає голками? Наступної миті знов лунає крик, але немає в ньому страху, тільки нетерплячий запал.
Слава незчувся, як  ноги кинули його на стежку. І вже тільки вітер свистить у вухах та соняхи здивовано похитують важкими головами десь у синьому небі.
Хлопці стояли так тісно, що Слава ледь проліз між ними. Він хутко глянув на темнувату воду і йому забракло повітря.
Посеред копанки безпорадно борсався їжак, а хлопці наввипередки кидали в нього грудки, не даючи пристати до берега.
У Слави самі собою бризнули сльози з очей. Все навколо нього пойнялося туманом. І малюк, стиснувши кулачки, щосили крикнув туди, де невиразно коливалися в тумані хлопці:
-        Він же… він… живий!
Опам’ятався Слава у воді. Схопив нещасного їжака, притис до грудей. Він зовсім не відчував, що на їжаку повнісінько гострих-прегострих, як голки, колючок…
(За В.Кавою)

2.ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
Текст «Він живий”
1.Куди хотілося піти Славі?
             а)до копанки.
             б)до ставка.
             в) до річки.

2.Що стримувало хлопчика?
          а)боявся втопитися.
          б)боялися, що його штрикатиме голками дід Шило.
          в)боявся, що лаятиме мама.

3.Який звук линув від водоймища?
              а)дитячий сміх.
              б)дитячий крик.
              в)звірячий писк.

4.Слава біг до водоймища:
           а)стежкою.
             б)дорогою.
             в)лісом.

5.Вставте пропущені слова у речення.
        Посеред ____________ безпорадно борсався __________,а хлопці наввипередки кидали в нього грудки, не даючи пристати до берега.

6.З’єднай  стрілкою дію з її виконавцем
Слава                              кидають груддя
хлопці                             борсається у воді
їжак                                 сидить на ганку

7.Зєднай стрілкою слово і його значення
  копанка                                                        швидко
  хутко                                                           розхвилювався ,що аж не міг дихати
  забракло повітря                                        криниця,(невелике водоймище) для води

8.Чого навчає оповідання?
 _______________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.До службових слів добери слова з дужок, з якими вони зв’язані. Запиши парами.
У, із, під, над, по, біля.
(Річці, лісом, стежки, скла, ногами, школі).
4.Допиши речення, вставляючи з довідки потрібні за змістом слова. Підкресли службові слова.
Човен пливе (куди?) до берега.
Ластівка звила гніздо (під чим?) … … .
Їжачок наколов яблучка (на що?) … … .
Бабуся зварила компот ( з чого?) … … .
Голуб звив гніздо (де?) … … .
Діти перейшли (через що?) … … .
Слова для довідок : до берега, під стріхою, на голки, з вишень, на дереві, через дорогу.
5. Спиши, розкриваючи дужки, підкресли службові слова.
Кріт наловить дощику
(в)решето (на) горбку
(і)наварить борщику
сам собі (до) смаку.
(Тамара Коломієць)
6. Склади і запиши речення зі слів кожного рядка. Підкресли службові слова.
Зозуля, у, кує, лісі, голосно.
Тато, на, працює, столяром, на, заводі.
Річки, біля, росте, ліс, густий.          
7. Обчисли.
4 · 3 + 68
4 · (32 - 24)
(23 - 19) · 4
(12 - 8) · 7
4 · (31-27)
(83 - 79) · 6
4 · 5 – 9
4 · 1 · 2
8.Встав потрібні числа.
3·2 < 4 ·
2 · 6 = … · 4
5 - 5 = 4 ·
9. Знайди значення виразу 4· а + 16, якщо а = 7, 4, 6.
Зразок : Якщо а = 5, то 4· а + 16 = 4 · 5 + 16 = 20 + 16= 36.

_____________________________________________________
10. Розв’яжи задачу.
В ательє пошили 8 фіранок, використавши на кожну по 4 м тканини. Залишилося 19 м тканини. Скільки метрів тканини було спочатку?
Вказівка:
1.    Спочатку дізнайся скільки м тканини використали для пошиття 8 фіранок.
2.    Потім дізнайся скільки м тканини було спочатку.
Розвязання
1)_____________________________________________
2)_____________________________________________
Вираз: __· __ + __
Відповідь:______________________________________
11. Накресли прямокутник АВСD зі сторонами 2 см і 4 см.
Знайди периметр, використовуючи формулу Р = (а + b ) · 2
12. Читай улюблену книгу.



Немає коментарів:

Дописати коментар