понеділок, 13 квітня 2020 р.

13 квітня


13 квітня
Ледача подушка

Маленькій Яринці треба рано-рано вставати, щоб до школи йти, а не хочеться, ой як не хочеться! Ввечері питає Яринка у дідуся:
- Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати і йти до школи.
- Це подушка в тебе ледача, - відповів дідусь.
- А що ж їй зробити, щоб не була ледачою?
- Знаю я таємницю, - пошепки сказав дідусь.
- Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками - вона й не буде ледачою.
- Справді? - зраділа Яринка. - Я завтра так і зроблю.
Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але ж треба нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити!
Схопилась Яринка, швиденько одяглася, взяла подушку, винесла на подвір'я, поклала на лавку - та кулачками її, кулачками.
Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко - та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.
(Василь Сухомлинський, 145 слів)

Тестові завдання

1). Куди щоранку ходить Яринка?
     а)
  До школи;
     б)  в дитсадок;
     в)  на прогулянку.
2). Про що дівчинка запитала у дідуся?
     а)
  Чому треба ходити до школи?
     б)  Чому дідусь встає так рано?
     в)  Чому вранці вставати не хочеться?
3). Що порадив Яринці дідусь?
     а)
  Почекати, поки захочеться вставати;
     б)  винести ледачу подушку і вибити;
     в)  спати, скільки хочеться.
4). Що зробила Яринка з ледачою подушкою?
     а)
  Поміняла її на іншу;
     б)  кожного ранку вибивала її кулачками;
     в)  віддала її дідусеві.

5). Встав слово у речення:
- Це подушка в тебе _______________________

6). Якого речення не було в оповіданні?
- А що ж їй зробити, щоб не була ледачою?
      - Я не буду так робити, дідусю.
А дідусь у вуса посміхається.


7). Вибери і підкресли заголовок, який найкраще підходить до тексту.
         Розумна Яринка
         Мудрий дідусь
         Яринка і подушка
    8). Це оповідання нас вчить _______________________________________


2.  Прочитай. Запиши «так» чи «ні» у дужках
        У словах завірюха та хурделиця чотири склади  (…….)
        У словах сніг та зима чотири звуки (…….)
        У словах мороз та іній п’ять звуків (…….)
        У слова лютий та січень шість звуків (……..)
        У словах грудень та крига два склади (……..)

Слова   у, в, на, біля, і, й, та, але, або, з, без, до, під, від,між, біля, перед, через -  це прийменники. Прийменники - службові слова.
Прийменники: 1). вони пов’язують слова у реченні; 2). це короткі слова 3). пишуться окремо від інших слів; 4) до них немає запитань;

3. Прочитай вірш Наталі Забіли та доповни його службовими словами.
      … неба падають сніжинки
      … дерева, … будинки,
      … майдани, … садки,
      … ялинки, … дубки.

4. Зі слів кожного рядка склади і запиши речення. Підкресли службові слова
       Зранку, на, блищала, травичці, роса.
       Біля, учні, школи, посадили, квіти.
       Нема, без, верби, калини, і, України.
5. Утвори словосполучення, вставляючи прийменники з довідки.
    (Слова для довідки: у,в, на,біля, під)
       Яблука,  стіл              Яблука на столі
      Діти, клас                  Діти … класі
      Квіти, ваза                 Квіти …вазі
      Гриб, трава                Гриб … травою         
      Дитя, мама                Дитя … мами

6. З поданих слів випиши прийменники.
Його, біля, на, він, за, в, вона, біжить, перед, ми, під, з, у, сова, і, та, й, але, між, я,через, до.

7. Запиши за зразком і обчисли таблицю множення 4
Запам’ятай!
4 · 2 = 4+4 = ____
4 · 3 = ______________________________
4 · 4 = ______________________________
4 · 5 = ______________________________
4 · 6 = ______________________________
4 · 7 = ______________________________
4 · 8 = _____________________________
4 · 9 = ______________________________

8. Порівняй < > =
4 · 4 ___ 8        4 · 6 ___ 12
2 · 4 ___ 13      9 · 4 ___ 22
7 · 4 ___ 28      4 · 1 ___ 5

9. Виконай дії з іменованими числами

5 год  24 хв + 3 год 17 хв = … год … хв
13 год  48 хв + 6 год  23 хв = … год … хв
4 год  32 хв + 2 год  28 хв = … год … хв = …год
15 год  52 хв – 7 год  27 хв = … год … хв
3 год  34 хв + 6 год  26 хв = …год … хв = …год

10. Розв’яжи задачу
Сергій пригостив 5 своїх друзів цукерками, по 3 цукерки кожному. Оленка 4 подругам дала по 5 цукерок кожній. Скільки всього цукерок у дітей?

Вказівка:
1). Спочатку дізнайся скільки цукерок дав друзям Сергій.
2). Потім дізнайся скільки цукерок дала друзям Оленка.
3). А потім скільки всього цукерок отримали діти.
C. - £, по £____ £ ____.
Ол. - £, по £ ___ £____.
Розв’язання:
1)
2)
3)
Вираз:___ · ___+__ · ____

Відповідь: _________________________

11. Накресли квадрат зі стороною 5 см. Обчисли його периметр двома способами.

                                   Розв’язання:
І спосіб                                                  ІІ спосіб
Р = £· 4 = ££(см)                               Р = £+£+£+£ = ££(см)
Відповідь: ____________                    Відповідь: _______________


Немає коментарів:

Дописати коментар