13 квітня
Ледача подушка
Маленькій Яринці треба рано-рано
вставати, щоб до школи йти, а не хочеться, ой як не хочеться! Ввечері питає
Яринка у дідуся:
- Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати і йти до школи.
- Це подушка в тебе ледача, - відповів дідусь.
- А що ж їй зробити, щоб не була ледачою?
- Знаю я таємницю, - пошепки сказав дідусь.
- Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками - вона й не буде ледачою.
- Справді? - зраділа Яринка. - Я завтра так і зроблю.
Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але ж треба нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити!
Схопилась Яринка, швиденько одяглася, взяла подушку, винесла на подвір'я, поклала на лавку - та кулачками її, кулачками.
Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко - та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.
- Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати і йти до школи.
- Це подушка в тебе ледача, - відповів дідусь.
- А що ж їй зробити, щоб не була ледачою?
- Знаю я таємницю, - пошепки сказав дідусь.
- Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками - вона й не буде ледачою.
- Справді? - зраділа Яринка. - Я завтра так і зроблю.
Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але ж треба нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити!
Схопилась Яринка, швиденько одяглася, взяла подушку, винесла на подвір'я, поклала на лавку - та кулачками її, кулачками.
Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко - та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.
(Василь Сухомлинський, 145 слів)
Тестові завдання
1). Куди щоранку ходить Яринка?
а) До школи;
б) в дитсадок;
а) До школи;
б) в дитсадок;
в) на прогулянку.
2). Про що дівчинка запитала у дідуся?
а) Чому треба ходити до школи?
а) Чому треба ходити до школи?
б)
Чому дідусь встає так рано?
в)
Чому вранці вставати не хочеться?
3). Що порадив Яринці дідусь?
а) Почекати, поки захочеться вставати;
б) винести ледачу подушку і вибити;
в) спати, скільки хочеться.
3). Що порадив Яринці дідусь?
а) Почекати, поки захочеться вставати;
б) винести ледачу подушку і вибити;
в) спати, скільки хочеться.
4). Що зробила Яринка з ледачою подушкою?
а) Поміняла її на іншу;
б) кожного ранку вибивала її кулачками;
а) Поміняла її на іншу;
б) кожного ранку вибивала її кулачками;
в)
віддала її дідусеві.
5). Встав слово у речення:
- Це подушка в тебе _______________________
6). Якого речення не було в оповіданні?
- А що ж їй
зробити, щоб не була ледачою?
- Я не буду так робити, дідусю.
- Я не буду так робити, дідусю.
А дідусь у вуса посміхається.
7). Вибери і підкресли заголовок, який найкраще підходить до тексту.
Розумна Яринка
Мудрий дідусь
Яринка і подушка
8). Це оповідання нас вчить
_______________________________________
2. Прочитай. Запиши «так» чи «ні» у дужках
У словах завірюха та хурделиця
чотири склади (…….)
У словах сніг та
зима
чотири звуки (…….)
У словах мороз
та іній
п’ять звуків (…….)
У слова лютий
та січень шість звуків (……..)
У словах грудень
та крига
два склади (……..)
Слова у, в,
на, біля, і, й, та, але, або, з, без, до, під, від,між, біля, перед, через - це прийменники. Прийменники - службові слова.
Прийменники: 1). вони пов’язують
слова у реченні; 2).
це короткі слова 3). пишуться окремо
від інших слів; 4) до них немає запитань;
3. Прочитай вірш Наталі Забіли та доповни його
службовими словами.
… неба падають сніжинки
… дерева, … будинки,
… майдани, … садки,
… ялинки, … дубки.
4. Зі слів кожного
рядка склади і запиши речення. Підкресли службові слова
Зранку, на, блищала, травичці, роса.
Біля, учні, школи, посадили, квіти.
Нема, без, верби, калини, і, України.
5. Утвори словосполучення,
вставляючи прийменники з довідки.
(Слова для довідки: у,в, на,біля,
під)
Яблука, стіл Яблука на столі
Діти, клас Діти … класі
Квіти, ваза Квіти …вазі
Гриб, трава Гриб … травою
Дитя, мама Дитя … мами
6. З поданих слів
випиши прийменники.
Його,
біля, на, він, за, в, вона, біжить, перед, ми, під, з, у, сова, і, та, й, але,
між, я,через, до.
7. Запиши за
зразком і обчисли таблицю множення 4
Запам’ятай!
4 ·
2 = 4+4 = ____
4 · 3 = ______________________________
4 · 4 = ______________________________
4 · 5 = ______________________________
4 · 6 = ______________________________
4 · 7 = ______________________________
4 · 8 = _____________________________
4 · 9 = ______________________________
8.
Порівняй < > =
4 · 4 ___ 8 4 · 6 ___ 12
2 · 4 ___ 13 9
· 4 ___ 22
7 · 4 ___ 28 4
· 1 ___ 5
9.
Виконай дії з іменованими числами
5 год 24 хв + 3
год 17 хв = … год … хв
13 год 48 хв + 6
год 23 хв = … год … хв
4 год 32 хв + 2
год 28 хв = … год … хв = …год
15 год 52 хв – 7
год 27 хв = … год … хв
3 год 34 хв + 6
год 26 хв = …год … хв = …год
10.
Розв’яжи задачу
Сергій пригостив 5 своїх друзів цукерками, по 3 цукерки кожному. Оленка 4
подругам дала по 5 цукерок кожній. Скільки всього цукерок у дітей?
Вказівка:
1).
Спочатку дізнайся скільки цукерок дав друзям Сергій.
2).
Потім дізнайся скільки цукерок дала друзям Оленка.
3).
А потім скільки всього цукерок отримали діти.
C. - £,
по £____ £ ____.
Ол. - £,
по £ ___ £____.
Розв’язання:
1)
2)
3)
Вираз:___ · ___+__ · ____
Відповідь: _________________________
11.
Накресли квадрат зі стороною 5 см. Обчисли його периметр двома способами.
Розв’язання:
І
спосіб ІІ спосіб
Р = £·
4 = ££(см) Р = £+£+£+£ =
££(см)
Відповідь: ____________ Відповідь: _______________
Немає коментарів:
Дописати коментар