вівторок, 12 травня 2020 р.

12 травня

 1. Прочитай текст та виконай завдання.
Де вода, там і життя
Українські криниці споконвіку символізують достаток, невичерпну людську доброту, щирість, привітність.
Криничну воду здавна вважають святою, як хліб, землю, вогонь.
Нові криниці звичайно копали чоловіки до літнього свята Івана Купала. Обов’язково висаджували поряд кущ калини, який оберігав воду від спеки, прикрашав криницю. Навесні над ним гудуть бджоли, витьохкують солов’ї. Восени він дарує чарівні цілющі китиці ягід. Люди лаштували біля криниць пристрої, схожі на журавля, за допомогою яких дістають воду, тому назвали таку криницю – криниця-журавель.
Наші предки вміли відшукувати під землею потужне джерело, щоб і в посушливе літо криниця не висихала. Брали вербову гілочку із зеленими листочками. Прихиливши до землі, водили нею. Там, де листочки тягнуться додолу, обов’язково є вода, можна копати криницю.
Від слова криниця утворилось чимало українських прізвищ, назв міст, сіл та річок.
Криниці – чисте джерело пам’яті про наших предків. Цей оберіг об'єднує різні покоління, адже криниці викопували діди й батьки, а п’ють з них і бережуть пам’ять родоводу їхні діти й онуки.

1. Що символізує українські криниці?

а) Достаток, доброту, щирість;

б) мужність і силу.

в) віру в краще.

2. До якого літнього свята копали нові криниці чоловіки?

а) до свята Маковія;

б) до свята Івана Купала;

в) до свята Вдохреща.

3. Що висаджували поряд із криницею?

а) Вербу;

б) кущ калини;

в) дуб.

4. На яку пташку були схожі пристрої біля криниць?

а) на журавля;

б) на дятла;

в) на синицю.

5.Чим вважали криницю?
__________________________________________________________

6.  Для чого висаджували кущ калини?
__________________________________________________________

7.  Що  використовували, щоб відшукати потужне джерело?
__________________________________________________________

8.  Чому криниця об’єднує покоління?
__________________________________________________________

  Відпочинь, виконай руханку та продовж роботу.



Пригадай!

  У кожому реченні є головні слова (підмет та присудок). Вони називають, про кого або про що йдеться та що робить той, про кого йде мова.

2. Обери варіант, у якому записано головні слова кожного речення.

1) Щедро світить ясне сонечко.


а) сонечко світить;        б) щедро світить.

2) Дихає тепленький вітерець.

а) вітерець тепленький;       б) вітерець дихає.

3) Буйно цвітуть блакитні проліски.

а) буйно цвітуть;    б) проліски цвітуть.

4) На деревах зявились молоді листочки.

а) листоки з"явились     б) листочки молоді.

3. Спиши речення в зошит. Підкресли головні слова.

 Підмет (хто? що?) – однією рискою, присудок (що робить?  що зробить?) – двома рисками.
     
      Блакитне небо дихало на землю теплом.

      Вітер ходить в зеленім гаї.

      Низько над землею стоїть сонце.

4. Тепер попрацюємо з підручником «Українська мова та читання»


 Відкрий підручник на сторінці 83, виконай усно  вправу 1, досліди як поширюється (доповнюється) речення за допомогою слів.

5.Виконай в зошиті  вправу  2 на сторінці 83.

6. Виконай в зошиті  вправу  3 на сторінці 83.

    Відпочинь, виконай руханку та продовж роботу




7. Запиши за зразком таблицю множення числа 7. Запам’ятай її.

● 1 = 7

7 ● 2 = 7+7 =14

7 ● 3 = 7+7+7=

7 ● 4 =________________________________

7 ● 5 =___________________________________________

7 ● 6 =__________________________________________________

7 ● 7 =____________________________________________________

7 ● 8 =______________________________________________________

7 ● 9 =_______________________________________________________

7 ●10 =______________________________________________________

Пригадай!

Щоб дізнатися, у скільки разів одне число більше або менше за інше, треба більше число поділити на менше.

8. Запиши вираз і обчисли.

У скільки разів 15 більше 5? ______________________________________

У скільки разів 3 менше 27? ______________________________________

У скільки разів 5 менше від 35? __________________________________

9. Розв’яжи задачі.

    Хомˈяк  знайшов 15 ячмінних зерняток і 5 пшеничних. У скільки разів більше ячмінних зерняток, ніж пшеничних хомˈякові 

 вдалося знайти?

Ячмінних - ____ зерн.

Пшеничних - ____ зерн. 

(Допиши скорочений запис самостійно)

                                               Розв’язання

1)_________________________________________________

Відповідь:____________________

   Для навчання у Лісовій школі їжачку та зайчику купили 18 зошитів у клітинку і 6 зошитів у лінію. У скільки разів менше зошитів у 

інію, ніж у клітинку  купили для їжачка та зайчика?

У клітинку - ___ зош.

У лінію - ___ зош.

(Допиши скорочений запис самостійно)

                                     Розв"язання

1)________________________________________________________

Відповідь:___________________________________
                      
               

Пригадай!
Щоб знайти невідомий доданок, потрібно від суми відняти відомий доданок.

10. Розвяжи рівняння.

Х + 17 = 29                     64 + Х = 81

Х = ___ ___                    Х = ________

Х = ___                           Х = _______

____________                 ____________

    _________                          _______

Щоб знайти невідомий множник, потрібно добуток поділити на відомий множник.

Х ● 5 = 20                                        6 ● Х = 30

Х = ______________                      Х = _____________

Х = ___________                            Х = __________

___________________                      _______________

       ____________                                ____________

11. Читай улюблену книгу.

Немає коментарів:

Дописати коментар